Aspesi
Aspesi, een tijdloze stijl
Het Italiaanse modemerk Aspesi, opgericht in 1969, staat bekend om de tijdloze stijl die geïllustreerd wordt door verfijnde, minimalistische collecties. De onorthodoxe en innovatieve benadering van oprichter Alberto Aspesi zorgt voor mode met een speelse en kunstrijke twist. Dit zien we ook terug in de fotografie van de vaak iconische reclamecampagnes. Campagnes waarbij Aspesi kiest voor fotografen die in staat zijn de geest van het merk te vangen én modellen die in staat zijn dit te vertalen naar de gewenste uitstraling. De collectie van Aspesi bestaat uit exclusieve herenkleding: van T-shirts, polo's, sweaters, truien en vesten tot jassen.
Historie van Aspesi
Een baanbrekende geschiedenis Aspesi werd in 1969 opgericht door Alberto Aspesi als een overhemdenmerk en het eerste kledingstuk dat ooit werd geproduceerd, was een overhemd met luipaardprint voor mannen. In een tijd waarin de Parijse haute couture- huizen de maatstaf in de mode-industrie waren, begon de Italiaanse pret-a-porter-industrie zich te concentreren op materialen, draagbare elegantie en het aanbieden van nieuwe horizonten om te verkennen. Het merk evolueerde dienovereenkomstig en produceerde stukken die niet alleen mooi waren, maar ook draagbaar en functioneel. Tegen het einde van de jaren 70 breidde Aspesi zijn productlijn uit, creëerde collecties voor zowel mannen als vrouwen en ging samenwerkingen aan met prominente ontwerpers als Franco Moschino, Walter Albini en Marco Zanini. In November 2020 is Lawrence Steele benoemd tot Creative Director.
Ben jij op de hoogte?