Internationale samenwerkingen Replay

16 maart 2021
Internationale samenwerkingen Replay
Het Italiaanse kledingmerk Replay, dat onderdeel uitmaakt van Fashion Box Spa, is opgericht in 1981. Op de internationale markt van premium denim en vrijetijdskleding gooit Replay hoge ogen. Door constant onderzoek te doen naar de beste fabricagetechnieken en unieke stijlen probeert het merk innovatie en creativiteit te combineren. Daarnaast werkt Replay hard aan internationale groei en naamsbekendheid.

Samenwerking tussen AFC Ajax en Replay

Vorig jaar januari hebben Ajax en Replay een akkoord bereikt over een sponsorovereenkomst voor de komende vier jaar. De samenwerking houdt in dat Replay de komende vier jaar verantwoordelijk is voor zowel de officiële als de casual kleding van de staf en spelers van Ajax. Naast het feit dat Jong Ajax, Ajax 1 en de Ajax Vrouwen gekleed worden door Replay, wordt er ook gewerkt aan een Replay x Ajax collectie voor fans. Dat is dan ook één van de redenen dat Ajax de samenwerking met Suitsupply niet heeft doorgezet, maar gekozen heeft voor Replay.

Wederzijdse voordelen

Matteo Sinigaglia, algemeen directeur van Fashion Box Spa, spreekt zijn blijdschap uit over de samenwerking: “De gedeelde passie voor voetbal, maar ook de geschiedenis, de prestaties, de focus op de toekomst en de creatieve geest van Ajax sluiten naadloos aan bij onze visie.” Ook Menno Geelen, commercieel directeur van Ajax, is te spreken over de sponsordeal: “Replay wil verder versterken in Nederland en Europa en daar kunnen wij hen bij helpen. Wij verkeren in goed gezelschap als je kijkt naar de andere samenwerkingen die Replay heeft met bijvoorbeeld Neymar Jr. en Paris Saint Germain. Deze samenwerking bevestigt de wereldwijde, groeiende aantrekkelijkheid van de club.”

Replay als kledingsponsor van Formule 1-team Aston Martin

In navolging van eerder genoemde namen uit de sportwereld, heeft in februari 2021 ook het Formule 1-team van Aston Martin een nieuwe ‘Official Denim Partner’, namelijk: Replay. Volgens beide partijen delen zij beiden waarden als vakmanschap, passie en innovatie. Daarnaast geeft Jefferson Slack, commercieel directeur bij Aston Martin F1 team, aan dat stijl, mode en sport steeds meer hand in hand gaan. “Wij willen dat onze waarden en attitude ook uitgestraald worden met onze kleding. In de stijl (en visie) van Replay herkennen wij onszelf, dus wij zijn erg blij met deze samenwerking.”
Internationale samenwerkingen Replay

Coureurs voortaan te zien in Replay kleding

Sebastian Vettel en Lance Stroll zijn dit seizoen de twee gezichten van Aston Martin. De 33-jarige Vettel heeft 243 races achter de rug, waarin hij 120 keer het podium wist te halen. De Duitse coureur heeft bovendien vier wereldkampioenschappen achter zijn naam staan namens Red Bull Racing. Lance Stroll bezet het andere stoeltje van Aston Martin. Lance is de zoon van de Canadese zakenman Lawrence Stroll, die eigenaar is van het Aston Martin F1 team, voormalig eigenaar van Michael Kors, mede-investeerder van Tommy Hilfiger en Racing Point F1. De 22-jarige Lance heeft aan 64 races meegedaan in de F1, waarvan hij drie keer het podium behaalde. Het is natuurlijk de bedoeling dat de coureurs van Aston Martin zoveel mogelijk gekleed worden door Replay.

Comeback van Aston Martin

Na 60 jaar niet actief te zijn geweest in de Formule 1, keert Aston Martin weer terug. De afgelopen jaren reden zij onder de naam Racing Point F1, maar het iconische embleem van Aston Martin hoort thuis in de F1-wereld. Door middel van technologie en innovatie wil het team nieuwe fans betrekken bij de sport, waardoor de autowereld weer een boost krijgt. Met het rijke erfgoed en een fris perspectief is Aston Martin klaar om de concurrentie aan te gaan in het aankomende F1-seizoen.

Ben jij op de hoogte?